rotator 11
Koperta


Do końca roku opracowany zostanie pierwszy etap strategii promocji powiatu konińskiego. Wczoraj (2.11.2011 r.) w Starostwie odbyło się spotkanie grupy konsultacyjnej powołanej do jej opiniowania. Miało ono na celu dokładne rozpoznanie zasobów powiatu pod względem walorów marketingowych oraz poznanie opinii i spraw ważnych z punktu widzenia lokalnych środowisk opiniotwórczych.

Istotnym elementem w budowaniu marki lokalnej jest głos mieszkańców, dlatego w pierwszym spotkaniu konsultacyjnym wzięli udział przedstawiciele środowisk, które w przyszłości będą bezpośrednio zaangażowane w jej realizację.

Z autorami strategii - przedstawicielami firmy MAX VON JASTROV spotkali się  radni powiatowi, przedsiębiorcy i przedstawiciele organizacji otoczenia biznesu oraz branży turystycznej, nauczyciele, młodzież i pracownicy Starostwa Powiatowego w Koninie.

Dyskusja koncentrowała się na kluczowych obszarach funkcjonowania powiatu. Uczestnicy spotkania poddali analizie aktualną sytuację powiatu, jego ofertę turystyczną, kulturalną i gospodarczą. W ten sposób ustalono zalety i szanse powiatu, a także zagrożenia i wynikające z nich implikacje. Szczególny nacisk położono na atuty wyróżniające powiat koniński na tle innych, atrakcyjne z punktu widzenia mieszkańców, turystów i inwestorów.

Oceniając poszczególne sfery warunków życia w powiecie, przedstawiciele grupy konsultacyjnej uznali za dobre lub zmieniające się na lepsze m.in.: bezpieczeństwo publiczne, stan środowiska naturalnego oraz infrastrukturę techniczną. Wśród atutów wymieniono także położenie geograficzne powiatu oraz ambicje i wciąż rosnącą przedsiębiorczość mieszkańców. Ewentualne obawy i negatywne oceny budziła kwestia rozwoju inwestycji, a co za tym idzie kompleksowej oferty dla wykwalifikowanych pracowników. Zwrócono uwagę na brak współpracy i spójnej polityki komunikacyjnej sektora publicznego i prywatnego. Najgorzej oceniony został rynek pracy.

Spotkanie dało wielokierunkowy obraz powiatu, który posłuży do merytorycznego przygotowania pierwszej części dokumentu dotyczącej analizy i diagnozy obecnej sytuacji powiatu konińskiego.

Bardzo duże zainteresowanie projektem i potrzeba pogłębionej dyskusji sprawiły, że na kolejne spotkanie grupy konsultacyjnej zaplanowane zostanie więcej czasu. Podczas najbliższych warsztatów w Starostwie, firma MAX VON JASTROV przedstawi wyniki badań wizerunkowych przeprowadzonych dla powiatu konińskiego a także Łodzi i Poznania.

źródło: Starostwo Powiatowe w Koninie

HerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerb
Realizacja LM Internet
projekt graficzny Artilon