rotator 11
Koperta
Powiat koniński ma nową strategię marki

Starostwo Powiatowe w Koninie zakończyło prace nad strategią Komunikacji Marketingowej Powiatu Konińskiego. Dokument opracowała firma MAX VON JASTROV ze Szczecina. O wyborze firmy zadecydowała jej kompleksowa oferta, obejmująca m.in. analizę dotychczasowych działań marketingowych powiatu, analizę SWOT, analizę działań konkurencji, konsultacje społeczne i badania. Stworzenie nowej strategii promocji było konsekwencją decyzji o zbudowaniu dla powiatu konińskiego własnej, odrębnej i atrakcyjnej marki.
 
Dokument ten stanowi system podstawowych zasad i reguł działania, które mają doprowadzić do osiągnięcia postawionych celów komunikacyjnych i marketingowych odpowiadających potrzebom rozwojowym powiatu oraz umożliwić budowę pożądanej tożsamości powiatu wśród grup docelowych. Strategia pozwoli w spójny i konsekwentny sposób realizować opisany w niej kierunek promocji powiatu w dłuższej perspektywie czasu.
 
Przesłanką do opracowania, opartej na strategii beniaminka, koncepcji promocji naszego powiatu były dane demograficzne wskazujące na proces starzenia się Europy,  w tym także Polski. Starzejące się społeczeństwo to wada, ale przy zastosowaniu odpowiednich instrumentów można przekuć ją w sukces, pewnego rodzaju zaletę. Zbyt mały przyrost naturalny oraz wydłużająca się średnia długość życia kobiet i mężczyzn sprawią, że w 2060 roku Polska będzie niespełna 32 milionowym krajem, w którym na trzech pracujących Polaków przypadać będzie przynajmniej dwóch emerytów, a odsetek osób po 80 wzrośnie 4,5-krotnie. Warto więc wykorzystać tę wiedzę i wykreować powiat koniński, jako miejsce przyjazne także dla osób ”50+”. Miejsce bezpieczne do życia, z dostosowaną do osób starszych architekturą, specjalną ofertą handlowo-usługową oraz atrakcjami turystycznymi dla seniorów.

Powiat koniński posiada nową strategię marki

Przyjęcie tej dość odważnej koncepcji może rodzić obawę, że powiat koniński zostanie sklasyfikowany jako region ludzi starych. Zgodnie jednak z zapewnieniami firmy MAX VON JASTROV zagrożenie to niweluje zastosowanie odpowiednich kanałów komunikacji marketingowych. Ponadto, koncepcja ta stwarza szansę dla ludzi młodych na znalezienie zatrudnienia w powstających z myślą o osobach 50 +: kawiarniach, sklepach oraz instytucjach kulturalnych, edukacyjnych i rekreacyjnych.

Przyjęty przez Zarząd Powiatu model strategii charakteryzuje więc powiat koniński jako przestrzeń wykorzystującą twórczo energię wszystkich pokoleń mieszkańców, stwarzającą warunki do aktywnego życia, pracy i wypoczynku dla wszystkich, w tym także dla aktywnych 50+. Zgodnie z tą koncepcją, nasz powiat będzie pierwszym w Polsce miejscem, które wyraźnie i głośno zachęca aktywnych 50 + do osiedlenia się na Ziemi Konińskiej lub jej odwiedzenia.
 
źródło: Marta J. Bagrowska, z-ca Naczelnika Wydziału Obsługi Rady i Zarządu Powiatu

HerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerb
Realizacja LM Internet
projekt graficzny Artilon