rotator 11
Koperta
1. Cel gry
Nadrzędnym celem gry jest nauka poprzez zabawę. Gra uruchamia logiczne myślenie oraz skłania do kreatywnej pracy w grupie, a dzięki wyjątkowemu położeniu muzeum zmusza także do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Pokazuje, że wystawa w muzeum może być ciekawym, aktywizującym doświadczeniem i ciekawym sposobem na spędzenie wolnego czasu. W ramach gry uczestnicy spotkają się między innymi z biskupem Andrzejem Łaskarzycem i świętą Barbarą, dowiedzą się, czym zajmuje się etnografia i skorzystają ze staroświeckich żaren.

2.  Zasady gry
Na grę składa się kilka zadań, wykonywanych w różnych punktach na mapie gry. Wykonanie każdego z zadań kieruje graczy do kolejnego punktu na mapie. Wszystkie punkty tworzą pętlę, dlatego niezależnie od tego, w którym punkcie mapy rozpocznie się grę, można wykonać wszystkie zadania. Rozwiązanie zagadki kieruje ich do kolejnego punktu na mapie do momentu, aż gracze zrobią pełne okrążenie po muzeum i wrócą do punktu startu.
 
Gra może toczyć się w dwóch wariantach: dla graczy indywidualnych lub startujących jako jedna grupa stworzony jest wariant gry rodzinnej. Gracze decydujący się na rywalizację w grupach wybierają drugi wariant.
 
a. gra rodzinna – dla graczy indywidualnych, małych grup lub rodzin
Wariant gry rodzinnej zakłada kolejne wykonywanie zadań tworzących grę. Kolejność wykonywania zadań jest narzucona, ponieważ gracze poruszają się po mapie gry, tworzącej pętlę. Rozpocząć grę można w dowolnym miejscu wskazanym na mapie gry, jednak najlepiej jest rozpocząć grę w budynku spichlerza i tam ją zakończyć. W wariancie gry rodzinnej czas realizacji nie gra roli: najistotniejsza jest wspólna nauka i zabawa.
 
b. rywalizacja w grupach – dla kilku grających jednocześnie grup
Wariant rywalizacyjny przewiduje udział maksymalnie 5 grup. Liczebność grup nie jest ograniczona zasadami gry, jednak z przyczyn organizacyjnych najlepiej, gdyby każda z grup liczyła nie więcej niż 7 osób. W wariancie rywalizacyjnym każda z grup rozpoczyna grę w innym punkcie mapy i kończy ją w tym samym punkcie, tj.: gdy grupa rozpoczyna grę od zadania nr 3 (punkt 3 na mapie gry – zamek), to w tym samym miejscu ją kończy. Dzięki temu poszczególne grupy poruszają się po pętli za sobą, nie przeszkadzając sobie nawzajem. W tym wariancie liczy się czas wykonania zadań, precyzja ich wykonania, a także wynik zdobyty w quzie, sprawdzającym wiedzę, którą uczestnicy zdobyli w trakcie zabawy. Zwycięska drużyna wyłaniana jest poprzez zsumowanie wyników.

3. Kto może zagrać?
W grze może wziąć udział każdy, kto chce zabawić się w poszukiwacza skarbów, sprawdzić swoją wiedzę i zdolności dedukcyjne, a także spojrzeć na konińskie muzeum z innej perspektywy. Gra stymuluje kreatywność, wymaga logicznego myślenia, a czasem nawet odrobiny fizycznego wysiłku. Grać można zarówno indywidualnie, jak i w grupie, a także podzielić się na kilka (maksymalnie 5) rywalizujących ze sobą zespołów. Poziom trudności gry dostosowany jest dla dzieci w wieku od 10 lat, dlatego zabawa jest ciekawą alternatywą dla tradycyjnej lekcji muzealnej. Zachęcamy jednak również rodziny z młodszymi dziećmi do wspólnej zabawy: rodzinne rozwiązywanie zagadek to z pewnością ciekawy sposób na urozmaicenie wolnego popołudnia.
 
Gra dostępna jest dla dwóch kategorii wiekowych: szkół podstawowych oraz gimnazjów. Poziom trudności gry dostosowany jest do możliwości uczestników. Zależnie od wybranego poziomu trudności, gracze będą musieli zmierzyć się z zadaniami, bazującymi na ich wiedzy, spostrzegawczości czy sprawności fizycznej. Warianty gry są jedynie rekomendacjami i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby rozegrać oba warianty.
 
4. Kiedy można wziąć udział w grze? Ile to kosztuje?
Gra udostępniana jest dla chętnych w cenie warsztatów (6 zł od osoby) od wtorku do piątku. Warto jednak wziąć pod uwagę, że gra wymaga od uczestników przemieszczania się między budynkami, dlatego lepiej unikać deszczowych dni. Udział w grze wiąże się ze wstępem tylko na wybrane (związane z przebiegiem gry) wystawy stałe i czasowe. Osoby zainteresowane równoległym zwiedzaniem wszystkich wystaw mogą zakupić bilet w cenie 9 zł, obejmujący udział w grze oraz zwiedzanie całego muzeum bez oprowadzania.
 
Udział w zabawie Gra w Muzeum  wymaga wcześniejszego uzgodnienia terminu. Zgłoszeń można dokonywać pod numerem telefonu 63 242 75 99, wewn. 11, 36 lub 37.
Partnerem akcji jest Centrum Kultury i Sztuki w Koninie.


Źródło: Muzeum Okręgowe w Gosławicach
Gra w muzeum
HerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerbHerb
Realizacja LM Internet
projekt graficzny Artilon